Retour & verzending

Producten en defecte goederen retourneren

Bij Second Go Electro streven we ernaar om alleen geteste en werkende objecten te verkopen, maar met gebruikte elektronische apparaten (en de componenten ervan) kunnen er onvoorziene problemen optreden die bijvoorbeeld niet werden gedetecteerd tijdens de testprocedure. Voor alle verkochte artikelen hanteren we een retourbeleid van 30 dagen, vanaf de datum waarop de klant het artikel heeft ontvangen.

Klanten kunnen artikelen retourneren voor een volledige terugbetaling alleen wanneer aan één van de volgende voorwaarden voldaan kan worden:

  • Het verkeerde artikel is verzonden door Second Go Electro.
  • Het artikel was “dead on arrival” (DOA), d.w.z. niet in werkende staat/defect. Als dit het geval is, neem dan alstublieft contact met ons op via e-mail (info@secondgoelectro.nl) of via eBay om ons de details van de fout/schade/werkende staat te tonen, wat er ook het geval is.
  • Het artikel was defect binnen de geldende garantieperiode.
  • De goederen worden binnen 30 dagen na de datum van ontvangst aan ons geretourneerd.

Retourzendingen worden gecontroleerd om te zien of de geretourneerde artikelen hetzelfde zijn als die eerder naar de klant zijn verzonden. Dit doen we bij bepaalde producten door middel van controle van de “genuinity sticker” of “security seal”, wanneer deze is beschadigd, verwijderd, of niet overeen komt (qua nummer) met de originele sticker dan behoudt Second Go Electro zich het recht om geen terugbetaling te doen.

Wanneer binnen een bestelling één van de onderdelen defect of beschadigd is, óf u toch een artikel wilt houden ondanks beschadiging, dan kunt u altijd een geschil aanvragen. Stuurt u per e-mail (info@secondgoelectro.nl) foto’s van de gebreken en/of een duidelijke omschrijving van de gebreken, dan kunnen we daarna tot een oplossing komen. Dit zal voornamelijk in de vorm van een gedeeltelijke (met een percentage nader overeengekomen tussen klant en Second Go Electro) terugbetaling zijn.

Retourzendingen zonder opgaaf van reden worden niet geaccepteerd!

Neemt u in ieder geval contact met ons op telefonisch, via e-mail (info@secondgoelectro.nl), of via eBay om de details van het item/de artikelen die u wilt retourneren te bevestigen. U ontvangt dan een e-mail of een WhatsApp bericht waarin wordt beschreven hoe u uw product kunt retourneren.

Garantieperiodes en vervangingen

De garantieperiode verschilt tussen productcategorieën, omdat Second Go Electro een grote verscheidenheid aan elektronische goederen verkoopt. De specifieke garantieperiode is gedefinieerd in de productbeschrijving. Indien niet gespecificeerd, is de garantieperiode standaard 30 dagen na ontvangst van de goederen. Een van de aparte categorieën is de refurbished witgoed. Op deze artikelen zit een garantie van 3 maanden. Second Go Electro heeft een continue instroom van goederen; indien een artikel bestemd is voor retournering kan de klant altijd de mogelijkheid van vervanging met ons bespreken.

Onafhankelijk geverifieerd
75 beoordelingen